lördag 17 oktober 2009

ÄNTLIGEN

Äntligen har det pysslats i lyan igen. Idag kom vännen M-L och hälsade på med två av sina barn, och våra tjejer pysslade intensivt i några timmar. Hennes son, tyckte nog att det var ett halvtrist lördagsnöje... (Ingen killgrej kanske.) M-L och jag smet iväg på loppis en stund, och fyndade lite. Jag köpte en öronlappsfotölj för 95kr!!! Den behöver nytt tyg, färg och några timmars kärlek sedan kommer den vara fin igen. Bilder på den utmaningen kommer senare. M-L hittade en väldigt fin kakburk, som jag är lite avig på. ;-)



Så här såg det ut i köket när vi kom hem. =) Bänkarna var också belamrade med papper, stickers och diverse glittriga tillbehör. (vårt hem kommer glittra till framåt midsommar gissar jag...)




Några av korten som kompisen A pysslade ihop.



Här är några av min lilla T:s alster.



En vy över köksbordet... Där kreativiteten verkligen flödar!!! Det är roligt att titta på barn som pysslar, de gör det med sådan inlevelse och skaparlust. Tänk vad många som kommer bli glada över deras konstverk framåt jul. =)



Jag blev såklart sugen på att göra några egna, så de här får bli uppstarten till årets julkort. Men jag är inte alls så kreativ som barnen, utan gjorde lite mer traditionella kort.



När gästerna åkt hem, T farit på kalas och maken tagit med bebisen på promenad fortsatte jag pyssla. Jag klädde två pappbokstäver med papper och stickers. De ska stå i sonens rum.



Ett trähjärta målades vitt och fick texten Carpe Diem. En av änglarna jag håller på att sy kommer hålla i detta hjärta.

Fortsatt trevlig helg på er!!!

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida