söndag 25 oktober 2009

Lördagskväll i lyan

Jag är så sugen på att pyssla just nu! Igår när jag lade sonen för natten sydde jag två mössor med elefanter. Han var lite övertrött så jag spang och stoppade in nappen femtioelva gånger, så då var mössor ett passande projekt under tiden.

Men när han somnat var jag sugen att sy något mer. Så jag testade ett mönster ur sista Ottobre, men gjorde om det lite. Jag tog bort fickorna och satte mudd i bensluten. Nu vill jag att lilleman ska vakna så jag får testa hur modellen sitter på honom. =) Jag kan lägga till en bild på honom i byxorna i em. Modellen verkar bra, jag gillar att det är blixtlås fram. Det är en kul detalj.

Så här ser lördagens pyssel ut, men jag förstår inte varför bilden vände sig när jag laddade upp den...


Mössor
Mönster: Cool Baby
Tyg: Stoff & Stil

Byxor
Mönster: Ottobre (med lite ändringar)
Tyg: Velour från Mjuka tyger och mudd & blixtlås från den lokala tygaffären.

Ha en trevlig söndag!

Kram

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida