fredag 6 november 2009

Ny symaskin

Idag har jag blivit en symaskin rikare. Gissa om jag är glad!!! Min gamla är 16 år gammal, och börjar bli lite trött... Jag har haft tur och fått låna min mammas värstingmaskin sedan i somras. Det känns bra att få lämna tillbaka den, för jag skulle inte ha råd att köpa henne en ny om jag skulle förstöra den. Min gamla maskin kommer bli julklapp till ena dottern, som önskar sig just det. Hon vill ha en egen pysselhörna.
Shopping spree
Nu kanske det är någon som är liiite nyfiken på vad det blev för maskin. En Husqvarna/Viking Emerald 203 är jag numera stolt ägare till. Säljaren visade några coola Pfaff-maskiner också, men då blev det helt andra pengar. Men om 16 år när jag kostar på mig en ny maskin igen, då kanske det blir en sådan.

Säljaren i Husqvarnabutiken höll på att ringa polisen när jag kom dit, för de hade blivit utsatta för ett bedrägeri av en kvinna. Över 19 000kr hade hon blåst dem på, och när han ringt kronofogden om utmätning hade andra Örebroföretag redan lämnat in om utmätning för 127000kr. En proffsbedragare helt enkelt. Hon bor i samma kvarter i butiken och är visst välkänd, men lyckas ändå. Tänk att människor kan vara så fräcka!!!

Kram







Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida