torsdag 4 februari 2010

Födelsedagspresenter

Våra två yngsta barn fyller snart år, och på lördag ska de firas av släkten. Därför har vi börjat ordna med deras födelsedagspresenter.

Lilla storasyster fyller 9 år, och har önskat sig lite hemsydda kläder...!!! Då blev jag så glad att jag kastade mig över maskinerna såklart. =)

Svarta velourbyxor, med en grön stjärna.
Svart velourkjol, också den med grön stjärna.
Tröja och velourkjol, med hjärta. Hoppas hon blir nöjd nu!



Lillebror som fyller 1 år och faktiskt haft ett eget rum sedan i augusti, ska äntligen få det lite pysslat. Rullgardinen som jag hade när jag var liten kommer bli en fondvägg. Just nu hänger den på tork över hans spjälsäng.


Min gamla dockvagn som jag fick av min mormor och morfar, kommer bo på lillemans rum. Jag kommer visa fler bilder när vi är färdiga.

Lillebror kommer få en spis av mormor och morfar. Maken har byggt den här diskbänken åt honom, det är samma höjd och bredd som på spisen. Jag har inte bestämt mig för om det ska vara ett draperi framför eller om vi ska ställa in några fina korgar till sakerna bara. Det visar sig... Klart är iaf att spisen och bänken ska stå i köket. Då kan han leka där när vi lagar mat, förhoppningsvis... Just nu vill han mest äta hundens mat och leka med hennes vattenskål... ;-)


Han har redan fått börja leka med den. =)


Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida