måndag 18 januari 2010

Pysselmaraton

Den här veckan kommer jag pyssla som en liten galning. Jag har nämligen väldigt många påbörjade projekt just nu, som jag inte gjort mig någon brådska med. Men idag fick maken en kallelse att inställa sig på skolan för elektroteknik på måndag för introduktionskurs. Så han kommer vara borta hela nästa vecka = inte så mycket pysslande för mig. Då är det skönt om det inte ligger ett allt för stort berg med påbörjat i min pysselhörna.

Men vi är så superglada att han fortfarande har en god chans till drömutbildningen. Om några veckor vet vi om han blir antagen. Det skulle bli ett lite fattigt år rent ekonomiskt. Ja även lärlingsåren, även om lönen ökar lite varje år då. Men att få en utbildning betald, det kan man inte tacka nej till. *LYCKA*

I helgen fick jag klart två av mina projekt. En tunika till mig själv och en (av åtta tillklippta) tygkasse. Vi har börjat en "snålutmaning" med oss själva, därför får vi inte köpa plastkassar när vi handlar (bla). Hahaha Det är riktigt spännande att se hur mycket man faktiskt handlar som egentligen är onödigt. Jag kommer dock handla lite på Syfestivalen, men även där genomtänkta saker. Några tyger från e-slöjd, och velour behöver jag till barnens vår/sommargarderob. Garn och mönster till en tröja, som mamma lovat sticka till lilleman. Sedan blir det säkert något mer, som jag inte visste att jag behöver... ;-)
Här ser man kassen från sidan.
Och här framifrån. Den är helfodrad.

Och min tunika.

Nu ska jag gå och sätta mig vid symaskinen igen och jobba på dagens uppgifter. Jag har gjort ett litet schema för att hinna allt jag vill innan veckan är slut. =)
Kram


Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida