fredag 27 november 2009

Amigurumi

Jag håller på att lära mig ett nytt pyssel. Det heter amigurumi, och är virkade figurer. Nu kanske det vore en fördel om jag kunde virka, men det borde gå att lära sig. Mitt första projekt är en flugsvamp. Och den ser faktiskt ganska ok ut (än så länge), jag behöver jobba mer på att få maskorna lika täta och jag slarvar lite med räknandet. Men det är riktigt kul. Det vore bra om jag kan fastna ordentligt för det här pysslet, för jag får pysselabstinens så fort vi åker någonstans. Och mina andra pyssel kräver en hel del material och ytrymme. Så tänk vad bra att kunna ha en liten påse i väskan med en virknål och ett garnnystan som jag kan pyssla med när som helst.

KnittingEn stickande smily, men ändå...

Igår kom ett paket från Adlibris, med bla en ny Tildabok. Påsktema är det i den, en hel massa som jag vill testa på. En supersöt påskkäring till exempel, som jag bara MÅSTE sy, den kan man ju använda till halloween också. Men nu är det jul, jul, jul som gäller här i lyan. Snart är mina ängladamer färdiga för att flytta till sina nya hem.

Kram






Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Anonymous Ullis sa...

Wilma hälsar att hon önskar sig kondisbitar/tårtor ect när hon fyller :)

27 november 2009 kl. 11:30  
Blogger Tilma sa...

Bra att veta. Självklart ska kusinvitamin ha lite eget fikabröd att leka med. =) Har hon några favoriter, eller favoritfärger kanske.

Kommer ni på söndag?

Kram

27 november 2009 kl. 15:50  
Anonymous Ingela sa...

Halloj

Jag surfade runt och kollade på amigurumi. Va söta dom är. Jag har virkat mycket i min ungdoms dagar så det borde inte vara nåt problem att försöka ge sig på nåt sånt. Vi får se om jag får tid. Idag och imorgon är det julmarknad igen så det är bara att hoppas på många besökare som är shoppingsugna. Ha det gott på första advent
Kram Ingela

28 november 2009 kl. 09:12  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida