tisdag 10 november 2009

Pust

Nu är klockan snart 18 och jag sätter mig i soffan för första gången idag. Det har varit en sådan intensiv dag som det kan bli med en 9-månaders bebis som inte vill sova, krypa eller sitta på golvet och leka utan bara klättra på sin mamma. Det är ju supermysigt att umgås med vår lilla knubbis, men man är trött på kvällarna. Så nu tar jag dagens första "rast", och bloggar lite. För sedan ska hemmet i kaos tas omhand, och ingen middag är lagad ännu... Men sådant är livet för de flesta småbarnsföräldrar gissar jag.

Vi gick ut på en liten promenad nu ikväll och jag shoppade lite inför julen. En jättefin gardinkappa till köket (bild på den finns på bloggen http://www.almasrum.blogspot.com/), tyg till längder (för det fanns ingen tillräckligt bred kappa) och en jättegullig tomtedress till lilleman. På fredag ska vi fota julkort, och då måste han såklart vara tomte.

Man kan tro att jag längtar efter julen när man läser här... Och det gör jag nog också. Maken fyller år 1:a advent och då vill jag ha det pyntat och mysigt här i lyan.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger M-L sa...

Alltid lika farligt att titta in på almas blogg, ser massor jag vill ha!! Vi måste ta den där förmiddagsfikan/alma besöket snart!
Vilken gardin köpte du, hissgardinen eller den vita med hjärtan? Båda var jättefina!

Vad fint ni hade i stugan förra året! Tack för titten! =)
Kram

10 november 2009 kl. 19:41  
Blogger Tilma sa...

Ja, det är en farlig butik. =) Du måste komma hit så vi kan shoppa tillsammans snart! Jag köpte hissgardinen med rött tryck.

Stugan är tacksam att pynta i, den är lite "pysslig" i sig själv. Det behövs inte så mycket för att den ska kännas ombonad. Den nya stora lyan blir nog en större utmaning...

Kram

10 november 2009 kl. 20:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida