söndag 8 november 2009

Julkänslor redan

Jag satt och kollade på lite bloggar nu på morgonen och blev sugen på att julpynta. Men jag tror inte den äkta hälften skulle uppskatta det, såhär i början av november... Men jag letade fram några kort som jag tog i sommarstugan förra julen. Jag orkade inte pyssla till det så mycket, för jag var höggravid med många jobbiga komplikationer. Men visst är det lite julmyskänsla i stugan ändå? Bilderna är tagna med mobilkameran, så de är tyvärr väldigt mörka...



Vårt sovrum.

Läshörnan i vardagsrummet. Bonaden är en broderad adventskalender. Den är mitt käraste julpynt. Tanken var att jag skulle brodera den själv, men jag insåg efter ett antal timmar att det skulle ta 50år innan den blev klar. Så då sydde min fd svärmor klart den åt mig. Det är jag väldigt tacksam för!


Lite mer av vardagsrummet. (och makens bakdel...)


Köket, med mitt älskade Smegkylskåp.


"Lillebror" Smeg, vår tvättmaskin med inbyggt handfat. Snyggt och praktiskt när man har få kvadrat men en stor familj. =)
I år kommer jag ha två ställen att pynta på, och dessutom mår jag så mycket bättre. Jag kommer säkert lägga upp en och annan bild här på bloggen. I torsdags köpte jag faktiskt årets första julpynt. Vita ca 25-30cm höga bokstäver med texten God Jul. De kommer förmodligen stå i hallen på vår mörka ekskänk.


Nej nu kan jag inte hålla mig längre, nu tänker jag gå och pyssla fast klockan är väldigt tidigt en söndagsmorgon.


Kram

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida