måndag 23 november 2009

Vilohelg... hmmm...

Hela helgen var avsatt till vila, men jag passade på att slutföra några små projekt. Jag borde nog vilat lite mer, men det är något jag har lite svårt för. Det enda pyssel som jag inte fotade är julgardinerna, dem får ni se då de sitter på plats. =)

De här dammsugarna ska lilleman få i julklapp, att leka med i sitt kök. Jag gjorde dem lite olika långa och tjocka, så de ser lite "hembakade" ut.
32 st hjärtan är färdiga. Några ska flytta till en kompis, många ska hänga på olika platser i lägenheten och stugan. Blir det några över så sätter jag kanske ut dem på Tradera.
Så här blev adventsljusstaken. Fatet är mitt loppisfynd från förra helgen, blockljusen och snöret är köpta på Ärtan Pärtan, siffrorna är tryckta på vanliga etiketter och några apelsiner blev torkade i ugnen. Lagom enkel och lite julmysig tycker jag. Jag gillar inte grilligt och plottrigt.
Den här veckan hoppas jag att 6 ängladamer kommer till världen, och flyger hem till sina nya hem. Efter det ska jag bara pyssla med egna saker fram till jul. (kanske)
Kram



Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Anonymous Ingela sa...

Vilka fina saker du har gjort. Vi kanske skulle slå oss ihop och ha en visning av våra alster tillsammans någonstans.

Kram Ingela

23 november 2009 kl. 20:16  
Blogger Tilma sa...

Ja det vore roligt. Då får vi ju en anledning att träffas också. Finns det någon hantverksmarknad inom rimligt avstånd kanske.
Kram

23 november 2009 kl. 20:50  
Blogger Lena sa...

Hej hej!

Hittade precis till din blogg...
Så mycket fint du har pysslat och sytt!!
Jag önskar att jag och symaskinen var lite bättre vänner ;)

Ha det så bra!

Kram Lena

24 november 2009 kl. 10:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida