lördag 14 november 2009

Nu är jag trött...

Idag har vi varit i stugan och pyntat och fixat. Vi hann inte riktigt klart, men en lång bit på väg. Innan vi åkte till skogen mellanlandade vi på byns bästa loppisaffär, och fyndade en hel del. Allt är fotat och kommer på bloggen imorgon.

Även dagens pyssel är fotat. Vi torkade apelsinskivor i ugnen, enkelt och julmysigt. Även dagens andra projekt är fotat... Jag hade fått en idé om att snickra ett "staket", måla detta vitt och använda som insynsskydd. Så jag gjorde en ritning, vi åkte till bygghandeln och jag klämmde och kände på en massa plank innan jag hittat plankan med stort P.

Här hade jag nog sett framför mig hur maken som gillar att snickra skulle gå ut i garaget och komma tillbaka med färdiga staket. Som jag sedan bara skulle måla. Och det började bra, han gick ut i garaget och kapade till alla bitar som jag ville ha. Men sedan kom han tillbaka med en hög av pinnar samt hammare och spik...

Så till barnens stora glädje, och illa dold misstro var det bara att börja spika... Och det var riktigt skojigt, nu vill jag lära mig gersågen också. Det vore skönt att inte behöva be om hjälp till det momentet också. Mannen såg lite skeptisk ut när jag använde den randiga köksduken för att få ut 90graders vinkel dock... Men det fungerade alldeles utmärkt. ;-) Bildbeviset kommer så fort de fått fin vit färg.

Kram

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Blogger M-L sa...

Det där lät riktigt spännande, ser fram emot att se vad det är du skickat ihop =)
Hoppas allt är bra med er!
Kram

15 november 2009 kl. 07:29  
Blogger Tilma sa...

Det är inte något märkvärdigt, men det känns stort för mig. Jonas brukar hålla hårt i hammaren i vanliga fall. ;-)
Kram

15 november 2009 kl. 08:39  
Anonymous Anonym sa...

Spännande bilder att vänta på. Föresten, nya färgen på bloggen gör att jag knappt kan läsa brun text på brun bakgrund.
Här pysslas det för fullt. Ska vara med på julmarknad på Berget här i Degerfors till helgen.
Ha det gott

/Ingela

15 november 2009 kl. 21:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida