lördag 9 januari 2010

Jullovspyssel

Nu ska jag lägga upp lite bilder på jullovets pyssel. Jag insåg att det mesta jag sytt är bara nästan färdigt, det saknas lite muddar och knappar... Så jag återkommer med bilder när det är gjort.

Tre skyltar med klädnypor att hänga på väggen är iaf klara. På den längst till vänster tänkte jag klämma fast ett kort på våra stoltheter, barnen. <3 Den i mitten är för att inga viktiga papper ska försvinna... Och den högra tänkte jag att E ska ha på sitt rum, när vi fått upp alla tapeterna. (två väggar kvar) Och vem är hennes älskling då...??? Mamma såklart!!! Hahaha
De här tavlorna är oxå till Emmas rum. Om det är svårt att se texterna så står det "Av hela mitt hjärta", "Amor vincit omnia" och "Älskad". Hon har inte sett något av detta, så hon kanske inte alls vill ha mammas pyssel på väggarna. Men då sätter jag upp det någon annanstans. =)

T fick tyger och dockmönster av mormor och morfar i julklapp, här är hon i full färd med att rita och klippa mönster.
Lillebror gör vad han kan för att "hjälpa" till.
Så här blev resultatet. Ett par fina byxor till dockan Felicia.

Nu undrar ni kanske vad jag har fotat för mystiskt... =) I stugan har vi kallras från vår hall på öv, som saknar värme. (än så länge) Så då tog maken tag i att sy ett fleecefodrat draperi. Det var ett väldigt stort projekt för honom, och det blev riktigt bra. Han sydde på overlocken, och det var visst en "manlig" maskin. Hahaha
Och att det gick bra är ju inte konstigt, se vilken duktig hjälpreda han har med sig. =) Då är det svårt att misslyckas.

Djupt koncentrerad.
Har jag berättat att jag fick en RIKTIG skräddarsax i julklapp...? J hade även bokat in mig på en bussresa till Syfestivalen i februari. Så den resan är nu betald och klar. Det ska bli jättekul, sist jag var där var jag höggravid. Jag åkte med min mamma och hennes gamla nyopererade moster. Vilken syn!!! Jag hade kraftig foglossning och kunde knappt gå, och fick förvärkar av det kraftigare slaget titt som tätt. Och Hillevi som var yr och knappt kunde se (pga op) och mamma som skulle hålla ordning på oss och alla påsar. Hahaha
Kram

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida