söndag 27 december 2009

Jul i skogen.

Nu är julfirandet över för i år. Det känns riktigt skönt faktiskt. Vi har tagit det väldigt lugnt, och umgåtts med familjen. En hel del tid har spenderats vid symaskinen. Vi tillbringar lovet i vår stuga, det är mysigt. Vi eldar, leker i snön och pysslar. =) Här kommer några bilder från vår julhelg.

Vårt lilla krypin.
En velourmössa, tänkt att passa kusin Kellie men blev för liten.

En mössa i tyg från JNY-design.

Body i stl 68, samma tyg som mössan. En modell som jag inte sytt innan, men som jag gillar mer och mer.

Muddbyxor i velour, stl 80/86


En av mina kusiner och hans sambo har fått en liten Hjalmar, och mina föräldrar ville ge dem något hemsytt. Det blev ett par veloyrbyxor i stl 68 och...
...en body. Jag har ingen aning om vilken stil de gillar, så jag hoppas det kommer till användning.
Så här glad blev lilleman när han fick sina julklappar.
T ville ge något extra fint till sin fröken Anette och knåpade ihop ett hjärta till henne. Hon har ritat av mönster, klippt, tryckt och fixat själv. Det blev en väldigt fin present. Fröken skulle hänga den i sin julgran.
Kram & god fortsättning!

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Blogger M-L sa...

Vilka jättefina kläder du sytt!Gillar särkilt aptyget =)

Jul i stugan ser jättemysigt ut! Härligt med en VIT jul!!
Kram MarieLouise

30 december 2009 kl. 10:44  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida