söndag 28 februari 2010

Vårkläder, och annat som upptar vår tid.

Tiden går så fort trots att jag inte jobbar, och trots att vi är mer eller mindre insnöade i hemmet. Men lite har hänt sedan sist jag skrev. Jag håller på med några tidskrävande pysselprojekt just nu, så därför finns inte så mycket att visa. Men en vårdress till lilleman sydde jag igår iaf. Jag fick sy på min gamla maskin, för den nya är som vanligt på reparation. *Grrrr*

En luvjacka och ett par muddbyxor. På jackan gjorde jag en stjärnapplikation i det randiga velourtyget. Jag tycker så väldigt mycket om det randiga tyget från Mjuka tyger. Det är så härliga färger, de ger hopp om vår. =)
Det här är också något som upptar stor del av vår tid, hockey. Min lilla tjej står högst upp till höger. Det här kortet är taget efter deras första match. =)

Vi har haft kalas för stora som små gäster, dvs alla som ville vara med och fira våra barn har varit här. Både Lilleman och T har fyllt år. Här hjälper lilleman till med storasyrrans kalasfixande...

Tårta smakar sådar... Ingen succé...

Men paket är skoj!!! Stora storasyster hjälper till med pappret, och gammelmormor håller ett vakande öga. <3
Nu ska vi vila en stund innan det bär iväg på kusinkalas. Lilla kusin Kellie är inte någon liten tjej längre, utan hela 2 år! Grattis!!!
Kram

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida