lördag 20 mars 2010

Slarviga jag...

Förra helgen grattulerade vi min bror, med det "hemliga" projektet som jag hållit på med ett tag. Men kom jag ihåg att fota det...??? Svar: NEJ!!! Så typiskt mig!!! Men det var iaf en orange "Helly Hansen" med kort blå dragkedja. Så såg de ut förr, men de finns inte att köpa längre. Så då sydde jag en åt honom, hoppas han blev nöjd och glad.

Min symaskin som vi köpte 6 november har åter kommit hem från service. Tror ni den fungerade? Svar: NEJ!!! Där och då tog mitt tålamod slut, och jag ringde en annan Husqvarnaförsäljare och förhörde mig om policyn. Konsumentverket hade jag redan kollat med. Sedan ringde jag upp vår försäljare och krävde en ny maskin eller att han hävde köpet. Jag fick en ny samma dag. =) Ibland ska man tydligen ta fram lite ilska... *hahaha* Och det är som att sy på mammas drömmaskin, tyst, mjukt och fina sömmar. =) Så nu börjar syglädjen komma tillbaka, det är inte roligt med maskiner som inte gör "sitt" jobb.

För övrigt har det hänt otroligt mycket sedan jag skrev här. Maken har fått besked om att han får börja plugga i slutet av april. Stort grattis till honom!!! Jag har fått jobb, på en redovisningsbyrå här i vår lilla stad. Grattis till mig!!! ;-) Otroligt härligt att få jobba med det jag tycker så mycket om utan att behöva pendla. Jag cyklar dit på mindre än 10 minuter. Det är lyxigt! Lilleman kommer börja på dagis och lillskruttan på fritids under april, och sedan är vi igång med det vanliga "Svenssonlivet" igen. Det passar mig/oss bra. =) Hjärnan börjar sakta men säkert komma igång igen, och jag hoppas att mina nya kollegor inte tycker att jag är allt för trög... *hmmm*

Något annat som är lite skoj är att de spelar i "Kniven mot strupen" här i vårt hus just nu. Det kommer visas i program nr 2 i maj. Igår fick de hem alla nya råvaror, och vi fick mer eller mindre klättra för att komma över alla tomkartonger i trapphuset. Maten luktade iaf riktigt gott. Imorgon kväll öppnar de med nya menyn, min kollega har bokat bord. =) Hon var även där i onsdags och fick testa gamla menyn. Enligt henne var maten även då väldigt god, men de saknade struktur. De fick vänta i 1,5 timme på sin mat. Det är kul när det händer lite i vår lilla stad, som annars bara piggnar till på sommaren.

Nej, nu är det kanske dags att hoppa ur morgonrocken och göra något vettigare än att sitta framför datorn... Men lördagar blir så härliga när man jobbat en hel vecka, inga måsten bara slappa och umgås. =)

Kram

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis till hela era nya liv. Det är härligt att jobba men helgerna blir lite för korta, men så är ju livet. Ha det gott så väntar vi på våren som så sakta börja komma. Kram Ingela

20 mars 2010 kl. 08:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida