lördag 17 april 2010

Livet som hobbysömmerska...

Jag tycker som ni som läser (om någon fortfarande läser) här vet om att sy kläder och inredningsdetaljer till oss samt nära och kära. Något som jag däremot undviker som pesten är att laga och lappa. Det är så fruktansvärt tråkigt. Men idag fick jag göra ett undantag... Stadens atletklubb ska ha tyngdlyftartävling imorgon, och deras dräkter höll på att spricka i sömmarna... Därför har jag tillbringat eftermiddagen med att förstärka dessa. Inte speciellt kul, men helt ok ändå tills min kära dotter frågade om de använder kallingar i dräkterna... *URK* Men vi får hoppas att de gör det...!!!

När jag "roade" mig med detta kom även den äldsta dottern med ett par trasiga jeans som behövde lagas. De är nästan helt nya, men är av den modellen som man köper med färdiga slitningar och hål. Inte så här stora dock...

Så nu får nästa projekt bli dotterns bonusmammas kameraband. Det ska bli kul att se om jag klarar av. Och om jag förstått vad hon tänkt sig. =)

Jag har helt missat att fota de sista projekten jag gjort. En dagisväska har det blivit bla. Men den hänger på dagis just nu, så den får jag fota en annan dag.

Kram

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Blogger Ingela-SE sa...

Jag läser iallafall :) Kram Ingela

18 april 2010 kl. 12:11  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida